Přejdi na obsah
  • Zprávy
  • Tištěný infáček do Vašich schránek
  • Firmy na Slánsku
  • Ceník inzerce
  • Kontakt

Slánský Infáček

Váš internetový deník a tištěný měsíčník pro Slánsko, Kladensko a Lounsko.

Slánský Infáček
Slánský Infáček
Menu
  • Aktuálně
  • Kultura
  • Sport
  • Krimi
  • Komiks
  • Tipy na výlet
  • Staré pohlednice
  • Střípky historie
  • Komerční
Menu

Druhá etapa Topolové cesty v Lesoparku Háje naváže na stávající cyklotrasu

Sdílet na Facebooku
Sdílet na X / Twitteru
Aktuálně  |  07.01.2025

Město Slaný se chystá na další etapu Topolové cesty v Lesoparku Háje. Ta má zlepšit sjízdnost pro cyklisty i další návštěvníky. Projekt na rozšíření Topolové cesty II přinese jednotnou podobu a kvalitnější povrch hlavní trasy, která se připojí na stávající cyklotrasu 202A. Výstavba by měla začít v prvním čtvrtletí roku 2025. Jaká část projektu se obyvatelům nelíbí a co naopak uvítají? 

Účelem II. etapy projektu je výstavba vyhrazené komunikace pro cyklisty a chodce, která navazuje na cyklostrasu 202A (Topolová cesta I.). V rámci realizace bude z nezpevněné cesty vytvořena plnohodnotná asfaltová stezka pro chodce a cyklisty, která bude sloužit k dopravě do zaměstnání, škol i za službami. Projekt má zajistit bezpečný a pohodlný pohyb všem účastníkům bezmotorové dopravy.

Projekt získal dotaci ve výši 6 666 145 Kč z Integrovaného regionálního operačního programu Evropské unie, přičemž celkové náklady dosáhnou 9 222 834 Kč. Realizace stezky započne v prvním čtvrtletí roku 2025 s předpokládaným ukončením v listopadu 2025.

Cílem města je snížit přetížení frekventovaných komunikací, podpořit alternativní formy dopravy, zvýšit bezpečnost a zlepšit ovzduší v oblasti.

Obyvatelé se vyjádřili k asfaltovému povrchu a nevhodnému osvětlení

Přestože projekt slibuje propojení stávající zmodernizované cesty, na sociálních sítích se na něj objevily různé názory. Někteří obyvatelé vyjádřili obavy ohledně osvětlení, které bylo v minulosti nevhodně instalováno. „Jen doufám, že tentokrát bude instalováno vhodnější osvětlení,“ zní jeden z komentářů.

Další diskutující poukazují na použití asfaltu, který považují za nevhodný pro lesoparkové prostředí. „Asfalt? To si zatleskejte, do lesoparku… naprosto těžce údržbový povrch,“ kritizuje jiný uživatel.

Projekt tedy čelí výzvám, jak vyvážit modernizaci a zachování přírodního rázu parku. Výsledky ukážou, zda se podaří splnit očekávání obyvatel a zároveň zlepšit infrastrukturu pro cyklisty.

Partneři

Nejnovější zprávy

Stavba dálnice D7: První mosty a plánované dokončení



STŘÍPKY HISTORIE: Slaný po dvaceti letech. Jak se město proměnilo od roku 2004?



Řidiči se zákazem řízení se v Kladně vydávali za někoho jiného. Policii neoklamali