Přestavba lávky u pražského letiště krátce přeruší provoz na dálnici D7
Ředitelství silnic a dálnic letos plánuje celkovou rekonstrukci lávky u Letiště Václava Havla Praha. Ta by měla odstartovat koncem března tohoto roku. Celá akce potrvá maximálně 200 dní a řidiče by měla omezit pouze na jeden víkend, kdy dojde ke kompletnímu přerušení provozu dálnice.
V původním plánu měla být nová lávka postavena až při plánované stavbě „D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapy“, ale z důvodu plynulého navázání se začne s její realizací s předstihem. Aktuálně probíhá výběrové řízení na zhotovitele.
Lávka není veřejnosti přístupná, slouží pouze pro letištní techniku.„Jedná se o lávku nad dálnicí jejíž součástí jsou naváděcí systémy pro letiště, a která veřejně přístupná není. Její stávající rozměry, co se délky týká, jsou zásadní překážkou pro rozšíření dálnice v těchto místech na 3+3 jízdní pruhy. Původně byla rekonstrukce lávky součástí plánované stavby „D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa“. Z důvodu koordinace s leteckým provozem a plynulejší návazností stavby však bylo rozhodnuto o její samostatné realizaci s předstihem,“ vysvětluje Jan Rýdl, mluvčí ŘSD.
Hlavní cíl rekonstrukce je především demolice stávajícího mostního objektu a výstavba nového. Důležitým faktorem přestavby je, že bude cca 1,5krát delší, což bude potřeba pro návaznost stavby rozšíření dálnice ze dvou na tři pruhy pro každý směr. „Demolice si vyžádá úplnou uzavírku dálnice na jeden víkend. Během osazování nové lávky letištní technikou pak předpokládáme noční krátkodobou uzavírku dálnice na přibližně 20 min. za asistence Policie ČR,“ popisuje omezení pro řidiče Rýdl.
Do veřejné soutěže, která aktuálně probíhá se přihlásily 3 subjekty. Odhadovaná cena stavby je 60 mil. Kč bez DPH a maximální doba pro uvedení do provozu byla stanovena projektantem na 200 kalendářních dnů. „Zahájení rekonstrukce předpokládáme koncem března. Přesný termín bude znám až po jednání s vybraným zhotovitelem,“ doplnil mluvčí ŘSD.
„V příštím roce pak plánujeme na tuto akci navázat samotnou stavbou „D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa“. Účelem stavby je kapacitní napojení Letiště Václava Havla na dálnici D7 směr centrum a opačně. MÚK Aviatická bude tvořena 8 rampami a 2 kolektorovými pásy, které propojí všechny směry (centrum, Slaný, letiště Praha Ruzyně, Přední Kopanina). Odhadované náklady na stavbu jsou 905 mil. Kč bez DPH a její uvedení do provozu předpokládáme v roce 2028,“ uvádí plány do budoucna Jan Rýdl.