Stavba dálnice D7: První mosty a plánované dokončení
Stavba dálnice D7 na úseku mezi Knovízí a Panenským Týncem jde podle Ředitelství silnic a dálnic podle plánu. První mosty už mají základy, zároveň se řeší přeložky plynovodů. První most má být uveden do provozu už v příštím roce. Stejně tak jeden ze tří úseků této části stavby D7, Slaný – Kutrovice.
Na trase budoucí dálnice D7 mezi Knovízí a Panenským Týncem probíhají rozsáhlé stavební práce. Denně se na stavbě podílí přibližně 200 dělníků a velké množství těžké techniky, včetně vrtacích souprav. Pokračují zemní práce, přeložky inženýrských sítí, skrývka ornice a začíná se se zakládáním mostů.
Harmonogram výstavby a dopravní omezení
„Největší posun je možné vidět na úseku Slaný – Kutrovice, kde pracujeme na zemní pláni a dokončili jsme přeložku plynovodu v délce 500 m od Lotouše směr Chomutov. Teď pokračujeme s přeložením plynovodu délky 800 m ve směru od Lotouše na Prahu. Na tomto úseku budoucí dálnice už také zakládáme 3 mosty. Právě tento úsek mezi Slaným a Kutrovicemi chceme zprovoznit už v příštím roce, zbylé dva pak hned rok na to,“ uvedl Jiří Veselý, pracovník vztahů k veřejnosti, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Na úseku Slaný – Kutrovice již probíhá zakládání tří mostů, přičemž tento úsek by měl být uveden do provozu v příštím roce. Zbylé dva úseky budou dokončeny v roce 2027. Průběh stavebních prací respektuje aktuální harmonogram, který umožňuje nejprve výstavbu jednoho jízdního pásu dálnice vedle stávající silnice I/7. Po jeho dokončení bude na něj převedena doprava a silnice I/7 postupně přebudována na druhý jízdní pás dálnice, což minimalizuje dopad na plynulost dopravy během výstavby.
Moderní řešení pro bezpečnější a plynulejší dopravu
Dálnice D7 je klíčovou dopravní tepnou, která propojí Středočeský kraj se severozápadem Česka. Nová infrastruktura má umožnit rychlejší a bezpečnější cestování, přinést efektivnější logistiku a snížit dopravní zatížení v městských částech.
Celková délka nového úseku činí 16,7 km, přičemž stavba je rozdělena do tří úseků:
- Knovíz – Slaný,
- Slaný – Kutrovice,
- Kutrovice – Panenský Týnec.
Investice a zhotovitelé jednotlivých úseků
- Na úseku Knovíz – Slaný-západ se investuje 1,535 miliardy Kč, a dokončení je plánováno na rok 2027.
- Úsek Kutrovice – Panenský Týnec vyjde na 1,390 miliardy Kč, přičemž otevření je také plánováno na rok 2027.
- Nejkratší úsek Slaný-západ – Kutrovice má rozpočet 532 milionů Kč, a do provozu bude uveden už v roce 2026.