Přejdi na obsah
  • Zprávy
  • Tištěný infáček do Vašich schránek
  • Firmy na Slánsku
  • Ceník inzerce
  • Kontakt

Slánský Infáček

Váš internetový deník a tištěný měsíčník pro Slánsko, Kladensko a Lounsko.

Slánský Infáček
Slánský Infáček
Menu
  • Aktuálně
  • Kultura
  • Sport
  • Krimi
  • Komiks
  • Tipy na výlet
  • Pohledy do historie
  • Komerční
Menu

Dostavba středočeských úseků dálnice D7 běží bez zimní přestávky

Sdílet na Facebooku
Sdílet na X / Twitteru
Aktuálně  |  29.01.2025

Během ledna pokračují stavební práce na třech úsecích středočeské dálnice D7 bez jakýchkoliv zimních přestávek. S ohledem na blízkost těchto staveb k osídleným oblastem si mohou obyvatelé okolí denně ověřit, zda práce postupují a neovlivňují dopravu. Největší koncentrace stavebních činností se aktuálně soustředí na úseku „D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“, kde už je patrný výrazný pokrok.

Posun prací nám popsal Jiří Veselý, mluvčí mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: „Za bagry a buldozery je již znatelný nástin pravého jízdního pásu budoucí dálnice směr Chomutov. Připravují se rovněž přeložky inženýrských sítí. Tuto část dálnice s délkou 3 350 m, jejíž součástí budou mimo jiné tři nové mosty, chceme uvést do provozu už v příštím roce.“

Dostavba všech tří úseků byla zahájena v posledním kvartálu minulého roku. Úsek „D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“ byl spuštěn již v říjnu, zatímco „D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“ a „D7 Kutrovice – Panenský Týnec“ byly zahájeny až v prosinci. Toto rozložení časového harmonogramu umožňuje podle ŘSD efektivnější koordinaci a realizaci jednotlivých stavebních projektů.

Meteorologické výzvy a cíl výstavby

Teplé lednové počasí však přináší své výzvy. Zemní práce na jednotlivých úsecích se potýkají s podmáčeným terénem a zeminou s vysokým obsahem jílu, což ztěžuje postup. Stavební firmy neustále monitorují meteorologické prognózy, aby zajistily, že harmonogram prací bude dodržen. „Ten se opírá o plán, jehož cílem je v první řadě vystavět nové jízdní pásy dálnice vedle stávající silnice I/7. Po jejich dokončení na ně převedeme dopravu a silnici I/7 postupně přebudujeme na druhý jízdní pás dálnice. Toto řešení umožní efektivnější postup prací a zejména na plynulost dopravy během stavby bude mít minimální dopady,“ vysvětluje cíl akce Jiří Veselý. Každý metr základu budoucí dálnice se tak stává bojem těžké techniky s přírodou.

 Detaily jednotlivých úseků

1. „D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“
– Cena: 1 535 mil. Kč bez DPH
– Zhotovitel: SWIETELSKY stavební s.r.o. a HERKUL a.s.
– Délka: 6 620 m
– Uvedení do provozu: 2027

2. „D7 Kutrovice – Panenský Týnec“
– Cena: 1 390 mil. Kč bez DPH
– Zhotovitel: MI Roads a.s., COLAS CZ, a.s., Doprastav, a.s., a Duna Aszfalt
– Délka: 6 764 m
– Uvedení do provozu: 2027

3. „D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“
– Cena: 532 mil. Kč bez DPH
– Zhotovitel: SILNICE GROUP a.s.
– Délka: 3 350 m
– Uvedení do provozu: 2026

Dostavba dálnice D7 je tedy na dobré cestě a i přes výzvy, které přináší počasí, se stavební práce systematicky posouvají vpřed. Očekává se, že nové úseky přinesou zlepšení jak pro dopravu, tak pro obyvatele v okolí.

Partneři

Nejnovější zprávy

Pedagogická poradna Slunce otevřela novou pobočku ve Slaném



Varhanní festival ve Smečně nabídne jedinečné hudební večery



SK Slaný slaví vítězství nad FK Ostrov v dramatickém utkání