Most v ulici Smečenská obnovil provoz. Kyvadlová doprava zůstane do května.
Most v ulici Smečenská ve Slaném prošel kompletní rekonstrukcí, která umožnila obnovení provozu na železniční trati. Práce trvaly od letních měsíců a zahrnovaly nejen samotný most, ale také související úpravy. Došlo k rozšíření komunikace pro automobily a zlepšení průjezdné výšky. Významné opravy probíhaly i na dalších místech, včetně podlešínského viaduktu a stanice Podlešín. Stavba přinesla určitá dopravní omezení, ale výsledkem je modernizovaná infrastruktura. Na kolik metrů se zvýšila průjezdná výška? Kolik celá rekonstrukce stála?
Demolice starého železničního viaduktu začala již v letních měsících a následné práce trvaly tři měsíce. Doprava ve Smečenské ulici byla svedena do jednoho pruhu. Pro chodce byla trasa neprůchodná úplně po celou dobu stavebních prací. Náhradní trasa vedla ulicemi Durasova a K. H. Borovského.
„Provoz na železničním mostě bude obnoven dnes v 17 hodin. Celkově se pracovalo 90 dní a po tu dobu trvala i výluka na železniční trati. V souběhu s touto akcí proběhla také oprava podlešínského viaduktu, oprava zabezpečovacího zařízení ve stanici Podlešín a rekonstrukce propustku u Kauflandu,“ uvedla v den otevření (27. 11.) Nela Erbel Friebová, tisková mluvčí Správy železnic.
Zlepšila se průjezdná výška a vozovka je širší
Stavba přinesla řidičům rozšíření komunikace na dva jízdní pruhy, zvýšila se také průjezdná výška na téměř 5 m. Nyní ještě probíhá stavba nového chodníku a přeložky kabelů.
„Pro auta bylo místo neprůjezdné dva dny. Ve zbylém čase byl provoz kyvadlový, stejně jako předtím. Oficiálně by kyvadlový provoz měl úplně skončit na konci května, je ale pravděpodobné, že k tomu dojde dříve,“ vysvětlila Nela Erbel Friebová.
Náklady na celkovou rekonstrukci přesáhly 34 milionů korun.