Přejdi na obsah
  • Zprávy
  • Tištěný infáček do Vašich schránek
  • Firmy na Slánsku
  • Ceník inzerce
  • Kontakt

Slánský Infáček

Váš internetový deník a tištěný měsíčník pro Slánsko, Kladensko a Lounsko.

Slánský Infáček
Slánský Infáček
Menu
  • Aktuálně
  • Kultura
  • Sport
  • Krimi
  • Komiks
  • Tipy na výlet
  • Pohledy do historie
  • Komerční
Menu

Slavnostní zahájení stavby dalšího úseku D7: Velká dopravní omezení nás nečekají

Sdílet na Facebooku
Sdílet na X / Twitteru
Aktuálně  |  06.12.2024

V pátek (6. 12.) v dopoledních hodinách Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) slavnostně zahájilo stavbu dalšího úseku dálnice D7 propojující Prahu s Chomutovem. Daný úsek měří 6,8 kilometru a leží v oblasti mezi obcemi Kutrovice a Panenský Týnec. Práce na této stavbě vyjdou na 1,3 miliardy Kč bez DPH, potrvají dva a půl roku. Patří mezi tři nedokončené části dálnice mezi Slaným a Louny.

„V tuto chvíli je znám pouze rámcový harmonogram. Ten bude na počátku zahrnovat především zemní práce, a to v trase budoucí dálnice D7, na které neprobíhá žádný provoz. Tudíž se to dopravy na stávající silnici I/7 nijak dotýkat nebude. Až vybudujeme tento jízdní pás nové dálnice, pak na něj převedeme provoz a začneme upravovat silnici I/7 na jízdní pás v opačném směru. To znamená, že takřka po celou dobu výstavby žádná velká omezení dopravy neplánujeme,“ uvedl Jiří Veselý, mluvčí ŘSD.

„Silnice I/7 je důležitou spojnicí Prahy s prů­myslovou aglomerací Lounska a Chomutovska, u Kutrovic po ní denně projede až 16 tisíc aut, z toho čtvrtina kamionů. Dostavbou dálnice D7 zlepšíme spojení na Německo a zkvalitníme dopravní obslužnost průmyslových zón. Míříme k tomu, aby celá D7, jež propojí Prahu s Chomutovem, byla hotová do pěti let. Urychlenou dostavbou této důležité dopravní tepny doháníme další z dluhů minulosti,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Bezpečnější a plynulejší jízda na D7

Realizací zkapacitnění stávající komunikace se odstraní nehodová místa zejména v místech úrovňových křižovatek. K bezpečnosti provozu významně přispěje také vyloučení možnosti střetu s protijedoucími vozidly. Zvýší se zákonitě také plynulost jízdy a tím bude zkrácena i jízdní doba. Stavba „D7 Kutrovice – Panenský Týnec“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice 1/7 na čtyř pruhovou dálnici D7. Ta je zahrnuta do výhledové sítě dálnic v ČR.

„Příští týden začneme stavět poslední chybějící středočeský úsek D7, a to 6,6 kilometru dlouhou část dálnice mezi Knovízí a Slaným. Tím plníme náš slib, že do konce letošního roku zahájíme realizaci všech středočeských úseků dálnice D7. Obchvat Slaného – stejně jako dnes zahajovanou stavbu – rozšíříme na čtyři pruhy a chceme ho dokončit také v roce 2027. Pak už bude v provozu všech zbývajících 17 kilometrů středočeské části dálnice. V roce 2026 máme v plánu na D7 v Ústeckém kraji začít rozšiřovat obchvat Postoloprt, už příští rok bychom chtěli získat stavební povolení,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Eliminace hluku je nutná

K eliminaci hluku z provozu na dálnici D7 dojde realizací navržených protihlukových opatření, která v současné době na stávající komunikaci 1/7 nejsou. Úsek je přitom značně vytížený, jelikož denní intenzita provozu přesahuje hranici 10 tisíc vozidel.

Předmětem stavby je realizace dálnice D7 v úseku od obce Kutrovice po Panenský Týnec. Ve směru od Prahy bude úsek navazovat na novou čtyřpruhovou dálnici D7. Na komunikaci je rovněž napojena sjezdová (od Prahy) a nájezdová (na Chomutov) větev MÚK Hořešovice.

Nové vedení silnice II/237 a přeložka u Třebíze

Další důležitou přeložkou, která odstraní současné úrovňové křížení, je nové vedení silnice II/237 v délce 960 metrů poblíž obce Třebíz. Přeložka překoná dálnici D7 nadjezdem o délce 111 metrů. Začne odbočením ze silnice III/23719, překročí D7 v jejím kilometru 29,971 a obloukem se stočí podél pravé strany dálnice, aby se opět připojila na stávající silnici II/23719.

Archeologové tento úsek již prozkoumali

Úsek z Kutrovic do Panenského Týnce už prozkoumali archeologové. Odkryli pravěké jámy, hroby kultury se šňůrovou keramikou, pohřebiště ze starší doby bronzové, hrob s bronzovou dýkou, jehlicemi i jantarovými korálky. Našly se i kostěné hřebeny s bronzovými nýty, v trase dálnice byly i germánská sídliště, keramika z doby římské, mohyly či raně středověké objekty.

Dva kruhové objezdy a zrušení autobusových zastávek

Také silnice III/23733 mezi Hořešovicemi a Klobuky projde přeložkou do nové stopy. Součástí stavby budou dva kruhové objezdy s vnějším průměrem 40 metrů, které spojí jižní a severní větev MÚK Hořešovice. Během demoličních prací budou odstraněny stávající oboustranné autobusové zastávky a odpojeny od veřejného osvětlení. V obci Hořešovičky bude zřízena nová autobusová zastávka se zvýšeným nástupištěm, přístupná po stávajících komunikacích bez chodníku.

Dálnice D7 by měla být hotová do roku 2029

Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů, v provozu je téměř 60 kilometrů. Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů. Cílem je, aby byla hotová do roku 2029. Její první úseky vznikly v 60. a 70. letech minulého století v návaznosti na stavbu Nového letiště v Ruzyni. Dálnice D7 je důležitá nejen jako tah pro mezinárodní dopravu, ale i jako spojení obyvatel středních a severních Čech s Prahou. Poblíž D7 jsou průmyslové zóny, kde pracují tisíce lidí.

 

Partneři

Nejnovější zprávy

Pedagogická poradna Slunce otevřela novou pobočku ve Slaném



Varhanní festival ve Smečně nabídne jedinečné hudební večery



SK Slaný slaví vítězství nad FK Ostrov v dramatickém utkání